Zo maak je indruk op de beurs met een giveaway!
Scoren met goodies op de beurs, zo wordt het een eitje!
Heb je binnenkort een beurs en wil je iets leuks weggeven maar weet je nog niet wat? Lees dan snel verder! In dit blog lees je onze tips voor de beste giveaways.
1. Val op!
Allereerst is het belangrijk om op te vallen! Natuurlijk kun je een standaard pen bedrukken met jouw logo en deze weggeven maar de kans is groot dat je hiermee in de kast bij de andere pennen of zelfs in de prullenbak belandt. Zorg voor een product waarmee je opvalt, een goodie waar jouw potentiële klanten even twee keer naar kijken als ze het in hun handen hebben. Zo beland je niet onderop de stapel en is de kans groot dat men het zelfs nog aan anderen laat zien.
2. Het juiste product op het juiste moment
Naast dat je giveaway origineel moet zijn is het belangrijk om na te gaan hoe nuttig jouw product is! Ook het moment van weggeven is hierbij van belang. Heb je nog mutsen over van een eerdere beurs in de winter? Een muts is een super nuttige giveaway, maar niet in de zomer. Investeer in iets nieuws dat in de zomer gebruikt kan worden, zoals een zonnebril of mooie waterfles. Zo zorg je dat het niet wordt weggegooid.
3. Kwaliteit is key
Bespaar niet op de kwaliteit van giveaways! Hoe slechter de kwaliteit, hoe waarschijnlijker het is dat jouw product wordt weggegooid of niet wordt gebruikt. Onthoud: jouw logo staat er op, jouw organisatie wordt geassocieerd met de kwaliteit van de weggever! Om nog maar even in het voorbeeld van de pen te blijven, wat zou jij eerder gebruiken? Een goedkope pen die na één keer schrijven al bijna uit elkaar valt en waarvan je altijd inkt aan je handen hebt. Of een duurdere, luxe pen met een fijne softtouch afwerking die heerlijk schrijft? Kortom: hoe beter de kwaliteit, hoe vaker het product met jouw logo wordt gebruikt en hoe beter jouw organisatie zichtbaar is.